Mondphasen **solved**

All about the standard Meteobridge devices based on mobile routers from TP-Link, D-Link, ASUS

Moderator: Mattk

Post Reply
Xanti19
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Mondphasen **solved**

Post by Xanti19 »

Hallo,
ich schreibe seit ca. 2 Wochen u.a. die Mondphasen mit [mbsystem-lunarsegment] in meine MySQL-DB. Heute morgen änderte sich um 1 Uhr diese Variable auf 0, also Neumond, die Variable [mbsystem-lunarpercent] änderte sich von 3.8% auf 3.7%. Der nächste Neumond soll hier allerdings erst am 11.02. gegen 20:08 Uhr sein. Breiten- und Längenrad habe ich richtig eingetragen.
Muss ich da noch etwas anpassen, um die richtigen Mondphasen zu erhalten?

Gruß
Georg

(English translation)

Hello,
since about 2 weeks I write among other things the Lunarsegment with [mbsystem-lunarsegment] into my MySQL-DB. This morning at 1 o'clock this variable changed to 0, so new moon, the variable [mbsystem-lunarpercent] changed from 3.8% to 3.7%. However, the next new moon here is not supposed to be until 11.02. around 20:08. Latitude and longitude I have entered correctly.
Do I still have to adapt something there, in order to receive the correct Lunarsegment?

Greetings
George

Xanti19
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Re: Mondphasen (Lunarsegment)

Post by Xanti19 »

Die Variable Lunarsegmet gibt heute immer noch 0, Neumond aus. Lunarpercent mit 2.6%, zunehmend.
Das passt nicht zusammen. Warum? Liegt es an der Version Meteobridge 5.1 (Feb 9 2021, build 14308), FW 1.4 ?

The variable lunar segment still outputs 0, new moon today. Lunarpercent with 2.6%, growing moon.
It doesn't go together. Why? Is it up to the Version Meteobridge 5.1 (Feb 9 2021, build 14308), FW 1.4 ?

admin
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Re: Mondphasen

Post by admin »

According to the manual, these values are defined:

lunarsegment: lunarphase segment as integer (0 = new moon, 1-3 = growing moon: quarter, half, three quarters, 4 = full moon, 5-7 = shrinking moon: three quarter, half, quarter)

When I would have to decide, then 4% looks closer to 0% than to 25%. So 0 is the right status imho.

When you are keen to detect newnoon, I would go for lunarage=0.

Post Reply